Acest post nu este postul meu

…desi mi-as dori. Nici al Bibilicai nu e. Dar sunt fata buna si las lumea sa se exprime la mine pe tarla. Haidi pa.

Am impresia ca, intre timp, cineva mi-a inlocuit neamurile cu niste incapabili. Nu le recunosc, pe cuvantul meu. Nu ca as fi avut eu o parere stralucita despre ele in general, bai, dar erau ai mei si cu ei defilam. Si zau ca defilam, mai ales cand se plangeau ca au salariul ala trist, minimum pe economie sau cam asa ceva si si ala taiat la trei sferturi. Sau cand pleca capul umil, mai mult resemnat ca e pus la pamant decat revoltat si gata sa ia atitudine. Da, cam asa sunt neamurile mele mai nou, resemnate. Nu stiu ce fel de combinatii de gene s-au intamplat prin familiile lor, dar realizez ca nu-s dintre cele mai reusite. Nu zic ca port eu flacara olimpica a triumfului genetic sau ceva, dar nici sa ma tarai ca o rama cu sexualitate incerta. Na, pana la urma, nu iti alegi familia si rudele, rahaturile se intampla uneori.

Dar prietenii, da. „Bai, nu merg, ba, la vot, la ce dreacu’ sa ma duc? Ce, crezi ca aia care vin o sa fie mai buni?”.

Nu, nu te duce. Sezi pe curu’ tau ala mare si al nevesti-tii si mai mare, baga trei halci de slanina de porc la gratar cu cartoafe prajite si ragaie vibrant a bere cu usturoi. Nu-i problema, trei stoluri de pasari ti se vor prabusi in gradina si vecinii vor deveni brusc galbeni dar, oricum, tie nu-ti pasa. Ai obtinut cea mai mare realizare a vietii tale: burtoaca plina ochi. Mancat, cacat, „somnat”, story of your life. Plm, ce daca nevasta-ta nu are serviciu de vreo patru ani in vagauna aia uitata de lume in care traiesti vag? Ce daca perspectiva ta de viata nu bate mai departe de, sa zicem, gratarul din weekend-ul viitor? Ce daca esti atat de retardat incat nici macar nu stii ca pe 29 nu votezi, in pula mea, PE CINEVA, ci votezi demiterea aluia de mi-l injurai la telefon acum cateva luni?

Esti atat de prost, incat nu pricepi nici macar dupa ce iti explic eu. Na, hai ca poate nu-s eu cea mai elocventa si argumentativa persoana din lume. Se intampla. Dar esti atat de fenomenal de prost, incat bati recoduri: nu pricepi nici macar cand iti explica altii. Da, bai, mucegaitule, votezi o demitere, nu votezi un nou presedinte! Futu-ti piosenia-n cur sa ti-o fut cu coada de la matura de neted ce-ai devenit, ca nu recunosti o mostra de democratie nici cand te plesneste peste ochi.

Habar n-am cand ai gandit ultima data cu creierul tau, de fapt habar n-am cand ai gandit ultima data punct. Uitandu-ma la tine, vad cum iti iese din urechi coltul unei panze de paianjen si din cand in cand se mai scoala praful razlet. E clar ca esti in pauza, ti-ai trimis capu-n vacanta si-ai ramas doar tu, gol, idiot si neterminat, sa ma scoti pe mine din sarite cand aud ce repeti mecanic. Da, bai, pulifrici, stai, cum ziceam, pe curu’ tau si al nevesti-tii acasa si nu vota. Ti-l meriti. Fii tu capitan pe vasul propriului esec, din toate punctele de vedere, si alege sa stai, asa cum faci de obicei. Stai ca o planta si aia vesteda, ca bine faci, ca poate, daca te-ai apuca sa faci ceva, orice, ti-ai da si foc la copii.  Dar sa-mi stergi si numarul de telefon intre timp. Mersi.

Lasă un răspuns

