Amintiri din grota – Poli reloaded

Din seria de povestiri Amintiri din grota – Poli reloaded, astazi mi-am amintit, rasfoind niste pagini cu filmele vizionate si comentate, de o intamplare cel putin amuzanta, daca nu rupta de-a dreptul dintr-o comedie usurica. Implica o Eu, un prorector, niste acte si.. un film. Cel putin in teorie (si de cele mai multe ori si in practica), prorectorii sunt niste personaje, daca nu fioroase, macar sobre si care cer seriozitate si respect. Ne imaginam ca o au gramada de probleme pe cap, acoperisul universitatii, parul, presiunea atmosferica, d-astea. Avem impresia ca secretara e o fiinta in permanenta ostracizata de tiranul semi-sef care mai si urla la ea intre doua cursuri de geometrie descriptiva. In sfarsit.

Si ma duc la el cu un porcoi de acte la semnat, cumva luandu-mi si fata aia rugator-imploratoare-spasita pentru ca nu el era prorectorul care ar fi semnat in mod normal acele acte, dar cum ceilalti nu erau prin cladire, am sarit pe cine am gasit. Il gasesc langa secretara, in timp ce ii explica asteia ceva despre un film, dar extrem de insistent si presionand-o pe biata femeie sa vada neaparat filmul pentru ca e foarte frumos. Iar ea dadea din cap ca da.  Sincera sa fiu, la cum o vedeam eu pe ea, nu cred ca a vazut filmul pana la urma si nici nu a avut de gand de la inceput, dar ce era sa zica?

Dupa ce isi termina sedintele din secretariat, isi aminteste ca mai fiintam si eu pe colo cu un teanc de hartii in brate langa el si se indreapta, in sfarsit, spre birou. Ii trantesc actele pe birou, ia pixul si incepe sa purice hartiile in stilul lui atat de caracteristic. Cand il vad ca deschide gura, parca am si vazut ca incepe sa ma intrebe ceva detalii legate de acte, ca ceva nu e bine, ca a vazut greseli, ca nu semneaza, ca… Nu, frate! Nu! El ma intreaba daca am vazut Legenda pianistului numit 1900! Initial am zis ca nu, pentru ca titlul in romana mi-era necunoscut, dar din ce mi-a povestit pe scurt, mi-am amintit ca era vorba de fapt despre La Leggenda del pianista sull’oceano, adica unul dintre cele mai frumoase filme ale lui Tornatore. Ei, si atunci am devenit noi prieteni 🙂

Un gând despre „Amintiri din grota – Poli reloaded

  1. bibilica spune:

    and I am supposed to care?!?

Lasă un răspuns

