Le Charme Discret de la Bourgeoisie

Cand nu avea ce face, Bunuel probabil simtea nevoia sa mai ia putin burghezia la misto. Si pentru ca burghezia reprezenta pentru el un sac fara fund in materie de sursa de inspiratie,  reusea sa o batjocoreasca in jdee mii de feluri fara sa se repete. Asa s-a nascut Le Charme Discret de la Bourgeoisie. Stiu eu, am fost acolo.

Mai stiu ca, la sfarsitul filmului, m-am simtit ca intr-un vis din-ala in care alergi catre ceva anume si nu mai ajungi niciodata. Cunoasteti frustrarea. Asta a si fost ideea, de fapt, de la inceput.

O gramada  de indivizi din inalta societate se tot aduna acasa la unii si la altii ca sa ia masa. Numai ca, din diferite motive, nu-s in stare sa o faca. Prin alaturarea unor elemente pline de absurd si suprarealism, Bunuel reuseste sa reduca burghezia la platitudinea si superficialitatea caracteristica, aruncand-o pe un drum prafuit, drept si anost. Dezbracati de curtoazii si politeturi, nici macar nu mai pot socializa.

E de la sine inteles ca la sfarsitul filmului am avut teme de casa. Inca traiesc cu o dilema existentiala care ma macina si-mi sta pe creier ca un pitic ascutit dar lucrez la rezolvarea ei. Nimic nu e intamplator la Bunuel, prin urmare sunt convinsa ca traznaia respectiva nu a fost pusa acolo doar la deruta, ci are o insemnatate anume pe care o s-o dibuiesc. Stiu ca isi rade in pumni de acolo de unde e el, sfidand eforturile mele intelectuale (sarace :-P) de a-i rezolva „rebusul” nenorocit, dar sunt convinsa ca o sa vina ziua incare o sa rad si eu si o sa-i zic, cumva orientata spre pamant, „back atcha, you bastard! apropo, e cald acolo, nu?”

Lasă un răspuns

