Apa pentru Elefanti

… sau apa de ploaie. Pentru papagali. Americani. Dupa cum am mai spus, le place sa-si faca filmele ca pentru ei, ecranizari usor la limita retardului si sa iroseasca actorii si romanele pe niste scenarii jenante.

L-am vizionat in cea mai mica sala de cinematograf din lume, semana cu o pivnita. Probabil era sala rezervata filmelor la care nu vine nici dracu’. Ma rog. Eram eu acolo si o prietena in ceea ce la un moment dat parea a fi o sala goala. Intre timp au mai aparut cativa dar in principiu era tot pustiu. Eu eram extrem de fericita pentru ca, in sfarsit, as fi vazut un film la cinema fara sa manance nimeni langa mine, lucu pe care il urasc din toti ficatii. Evident, cand s-au stins luminile si au inceput reclamele, doua pungi de floricele si probabil bomboane de ciocolata cu picioare au intrat pe usa si unde sa se aseze oare? Dintre toooaaaate locurile goale din ala? Mda.

Filmul e o strutocamila poveste de dragoste-poveste educativa pentru copii-manifest impotriva cruzimii fata de animale-binele invinge intotdeauna raul-ei traiesc fericiti pana la adanci batraneti (mai mult sau mai putin). Mi s-a parut ca structura aduce mult a The Notebook: acelasi batran, Jacob, povesteste aventura lui din tinerete, incercarile la care e supus pana sa ramana impreuna cu femeia pe care o iubea bla bla.

De la inceput a dat cu stangul in dreptul, cand s-au creat premizele destul de subrede pentru intriga. Profesorii aleg sa-i spuna lui Jacob despre accidentul parintilor lui fix in mijloc examenului de licenta. Mi s-a parut cel putin stupid, daca nu inuman sa faca asta, in conditiile in care era clar ca nu s-ar mai fi putut concentra dupa aflarea unei asemenea vesti si oricum parintii nu inviau daca ii spuneau mai repede. Nu stiu daca exista chestia asta si in carte sau e nascocirea scenaristului, insa in oricare dintre situatii mi se pare destul de fortata.

Personajul lui August s-a vrut a fi un villain prin definitie. A si fost, dar extrem de superficial. In teorie el trebuia sa sufere de ceva schizofrenie paranoida. A dat la un moment dat niste semne de paranoia insa nicidecum convingatoare iar de schizofrenie nici nu poate fi vorba. Cred ca l-au ales pe Christoph Waltz dupa performanta uluitoare din Inglourious Basterds, sperand sa aduca un plus de greutate tiranului wannabe. Mnu. Irosit si el, irosit si Pattinson, si blonda de la drept (intre timp am aflat ca Sean Penn a fost distribuit in rolul lui August insa s-a retras si in locul lui a venit Waltz).

Cam multa violenta gratuita, multi pumni incasati de capul lui Pattinson (asta imi aminteste de cate si-a luat Bella in cele trei tuailaite 🙂 ), de mi-era frica sa nu o mierleasca la un moment dat. Tot trebuia sa-mi repet periodic ca el ajunge la varsta senectutii si povesteste unui tinerel toata treaba, deci nu moare. Deci da. Cel mai film bun.

SPOILER

Nu stiu ce i-a trebuit atat elefantinei aleia sa-i traga una in cap lu’ August. Eu zic ca putea s-o faca de la inceput si ne scutea pe toti de chinuri suplimentare. As fi fost fana numarul 1 a elefantei, daca facea asta. Asa, sunt doar numarul 2. A fost prea tare, totusi.

Lasă un răspuns

