Black Swan

Am vazut in sfarsit nevazuta. E un film la care nu m-as mai putea a doua oara. Da, ar fi meritat sa ia statueta in locul lui The King’s Speech dar in niciun caz nu e un film de desfatare. Mai degraba as zice ca rascoleste si ascute toate simturile intr-un mod extrem de enervant. Ca sa sintetizez, vazand-o p-asta, mi-am dat seama de ce imi era frica de intuneric cand eram mica :-)).

Cam despre asta e vorba. Eu am vazut mai mult patologicul decat metafora, desi toti ii dau sus si tare cu metafora, probabil pentru ca e o mare chestie pentru ei sa trambiteze ca si cum ar fi si inteles-o la fel de mult cum au si dibuit-o.

Darren Aronofsky a avut intotdeauna grija sa nu faca filme care sa puta a haliud insa de data asta am simtit un iz usor. Sau poate ca am eu un nas prea fin. Sau inchipuit. In sfarsit. Nu stiu daca ati observat ca orice film despre balerine trebuie sa dezbata fara exceptie problema anorexiei si a bulimiei. Nu exista balerina fara tulburari de alimentatie. Nina nu numai ca era anorexico-bulimica, dar avea si tulburari de personalitate serioase, halucinatii si anxietate. Practic pe tot parcursul filmului am fost in capul si am privit povestea prin mintea unei bolnave psihic.

Ma gandeam, asa comparativ, la rolul pe care Natalie Portman l-a avut in My Blueberry Nights. La poluri perfect opuse si, cu toate astea, aceeasi actrita. Daca n-as fi stiut ca e ea, as fi bagat mana-n foc ca sunt doua actrite diferite pentru ca ambele personaje sunt interpretate cu prea mare naturalete si convingere. De-aia a luat Oscarul. Nu pentru cat de mult a baletat ea in comparatie cu individa aia, dublura ei balerina. Iete:

 

Lasă un răspuns

