Twilight

Tineti minte ca am trecut printr-un moment de penibil cu Bibilica intr-un mall oarecare, cand se apucase sa-mi povesteasca tuailaitii? Well, in weekend-ul asta am zis ca e cazul sa si stiu de ce m-am simtit penibil, nu asa, din oficiu si m-am pus pe vizionat cele trei filme cu pricina.

Man, ce mai filme! Nu, pe bune, sunt un fenomen. In primul rand am tras niste invataminte strong de tot. Daca esti bampir, functionezi pe principiul uite ruju’, nu e ruju’. Intr-o secventa are buzele rosii, in cealalta clipeste si buzele au culoare normala. Plus ca sunt toti dati cu faina pe fata, dar gatul si restul de piele la vedere sunt, evident, de culoare normala.

S-a nascut si o dilema existentiala in grupul meu de friendsi, si anume de ce sta Bella cu gura deschisa tot timpul. Initial am zis ba ca e racita, ba ca are astm dar hei, nu! E de la dinti! Dintii aia de hamster o impiedica sa o inchida corespunzator si atunci sta cu ea semideschisa, semiincruntata, ca si cum ar fi in permanenta intrigata de ceva. Si o cred, e o adolescenta americana, e normal sa fie incruntata, sa nu-si gaseasca locul, sa fie tacuta si restul de clisee. Pai hai sa facem un test. Alege random 10 adolescente si intreaba-le cum se considera. O sa zica ca-s incapatanate, ca-s diferite, ca nu-si gasesc locul in lume, ca-s neintelese, ca-s ca Bella… Say what??? Ca Bella? There you have it, d-aia are filmul asta un succes colosal.

As vrea sa dezvolt o teorie, si anume ca madame Meyer e o plagiatoare nenorocita. Cullenu’ ala mic nu e altcineva decat Luceafarul nemuritor si rece al lu’ Eminescu varianta reloaded.

Si cât de viu s-aprinde el
În orisicare sara,
Spre umbra negrului castel
Când ea o sa-i apara.

Checked.

Si când în pat se-ntinde drept
Copila sa se culce,
I-atinge mânile pe piept,
I-nchide geana dulce;

Checked.

Iar umbra fetei stravezii
E alba ca de ceara
Un mort frumos cu ochii vii
Ce scânteie-n afara.

Ohooo, checked! Mai e nevoie de alte dovezi? Iata de ce literatura romana e universala, atemporala, acronica, olfactronica, crionica, filarmonica, la naiba!

Ok, trebuie sa recunosc ca mi s-a parut interesanta ideea de bampir chinuit, in torment-uri permanente, ca altfel nu as mai fi bitchingthatmovie, dar au americanii un stil de a face filmele la limita de jos a retardului de uiti pana si de bruma aia de idee care parea, la un anumit moment, a avea un oaresce infim potential.

Ce-i mai prost decat Twilight? Twilight New Moon, desigur! Cea mai proasta actiune dublata de cel mai prost dialog din lume.  Daca macar in primul tuailait mai canta un Muse care sa spele pacatele, in asta nu-i nimic de nimic. Nici macar mai mult Robert Pattinson cu spatele lui interesant si vocea drama-posh.

Iar fata asta, Bella, e in aceeasi pereche de blugi de la inceput pana la sfarsit, ceea ce e fascinant. Mai fascinant este ca se tine de burta constant, ca si cum ar suferi de cufurita. Din cate am inteles, e depresiva sau ceva, deci ma gandesc ca depresia ei se manifesta la burtica.

In Eclipse atinge apogeul jucatului prost. De n-au chinuit-o, i-au rupt picioare, maini, au taiat-o, au muscat-o, a varsat sange peste sange, de buna voie sau nu, ma mir ca mai functioneaza la parametri optimi.

Pana in noiembrie, cand se lanseaza Breaking Dawn facem pauza, punem neuronii la reanimare, lasam sa se vindece locul. Din cate am inteles, Bella va ramane gravida cu o chestie care va creste rapid si care va deveni sufletul pereche al lui Jacob. Asta chiar e dubios. In timp ce naste e pericol de a da coltul si atunci e bampirata de cullenu’ ala mic si, cum ar veni, „salvata”. Ca sa lungeasca pelteaua, Breaking Down va avea doua parti, una lansata anul asta in toamna iar cealalta anul viitor.


2 gânduri despre „Twilight

  1. bibilica spune:

    u suck big time… desi sunt de acord cu dintii donsoarei si cu stereotipul adolescentei eterne si hey, pe alocuri cu luceafarul del bland… c’mon ca robert merita efortul sa vezi filmele… adica dupa ce citesti cartea si vezi acolo probleme de adolescent rebel chiar si la edward,,, incepi sa apreciezi capacitatea lui Robert de a crea un personaj diferit de carte …

    mie imi place tuailait, si ce? sunt si faze care ma seaca, dar no… nu am gasit pana acum film care sa ma gadile complet… poate doar remember me dar deja o sa ma injuri

  2. bitchingthatmovie spune:

    N-am spus niciunde ca Pattinson ar fi jucat prost, din cate imi dau seama, m-am legat numai de Kristen Stewart. El e ok dar nu poate sa faca din cacat bici. Daca personajul lui nu e de doamne ajuta, e greu sa o scoata la liman decent.
    O sa ramai uimita cu Remember Me.

Lasă un răspuns

