El Diario de una Nimfomana

… sau Diary of a Sex Addict/of a Nymphomaniac

Nu s-au hotarat la un titlu. Insa eu m-am hotarat sa-l vad pentru Angela Molina si Geraldine Chaplin.

E un melanj nehotarat de realism si romantism, cand da cu ea de podea, cand filozofeaza asupra scopului ei in viata. Am vazut destul de multe filme de gen, de la clasice la cele mai noi, am dat o tura de planeta pe mai toate continentele, pot sa zic ca varietatea e numele meu mic. Insa daca e sa trag o linie la final, tot la Bunuel m-as intoarce. Tine de gusturi, evident, insa pentru ale mele, el e regele. Pentru ca dincolo de simplitate dar si complexitate, umor, psihic si sex, filmele lui iti lasa in urma un nod in stomac si o gramada de teme de casa. Nimic nu e intamplator si degeaba in filmele lui, de aici si dorinta de a-ti stoarce creierii pana la obsesie ca sa descoperi o anumita semnificatie sau sa mergi pe firul indiciilor pana la cutia cu surprize.

In mare, El Diario de una Nimfomana e destul de reusit dar, spre deosebire de peliculele depravatului Bunuel, nu reuseste decat sa te lase cu un zambet strengar in coltul gurii. Bun si ala, pana la urma, e o reusita in contextul cinematografiei actuale in care sexualitatea a devenit un ingredient banal si sine qua non in acelasi timp.

N-am de gand sa povestesc pentru ca nu am ce, in schimb o sa ma leg din nou de Angela Molina si tristetea care ma cuprinde cand o vad, stiind cat de frumoasa era in tinerete. Dadusem zilele trecute peste un articol intitulat aproximativ „Cele mai urate vedete de pe glob”, in care era si ea inclusa printre uratele planetei. Cat de nedreapta trebuie sa fie fituica aia si mai ales cat de ignorant trebuie sa fie cel care a scris textul. Pariez pe toti banii ca nici nu i-a trecut prin cap sa caute o poza cu actrita in tinerete. Ma indoiesc ca ar mai fi mentionat-o printre laideron-ii lumii.

Lasă un răspuns

