Pai ai dreptu’, numai ca tre’ sa levitezi ca sa beneficiezi de el

Dupa ce am fost sa donez sange in august, am primit o adeverinta cu care puteam sa-mi iau abonament cu pret redus la jumatate la transportul in comun. Adeverinta era valabila o luna de la data emiterii. Ma duc la un moment dat cu ea la un ghiseu din-ala de cumparat bilete, bag cardul si hartia pe gemulet (stiti gemuletele) iar vanzatoarea se uita nedumerita si-mi zice:

„Ce e asta?”

„Pai adeverinta de donator de sange…”

„Aaaaa, pai nu puteti aici sa va luati redus.”

„Dar de unde?”

„Pai de la sediul nu-stiu-care, acolo din Piata 700 spre piata Marasti, in spate la banca Carpatica” (adica un fel de „acolo la Romana, cum vii de la Universitate spre Unirii”, intelegeti)

Bun, nu intreb de ce, ma iau si caut pe net sedii centrale si adrese, gasesc unul dar in cu totul alta locatie si de aici dilema: sa cred ce scrie pe site-ul lor oficial sau sa cred o tanti de la ghiseu? Aleg site-ul si, la dracu’, desi era acolo un sediu, nu faceau abonamente pentru ca nu aveau porcarie din aia prin care sa traga cardul. Intreb totusi unde se fac nenorocirile astea, ca vad ca-s mai greu de gasit decat comoara piratilor si primesc aproximativ acelasi raspuns, dar de data asta mai exact: banca Carpatica! Mda, site de cacat…

Deja mai erau cateva zile si expira adeverinta, ma iau intr-o zi in care am plecat de la birou la ora rezonabila 16.00 si ma duc sa caut ceva-ul in spatele bancii Carpatica. Dupa ce dau ture de spate de banci si blocuri pana mi-a venit acru, gasesc si sediul ala, inconjurat de un gard fara poarta decat pe partea CEALALTA. Deci a trebuit sa ocolesc toata tarasenia. Bun, intru, vad toate ghiseele inchise in afara unuia, eu sperand sa fie si cel bun. Bag pe gemulet (din nou gemuletul) cardul si hartia, moment in care un roacher soft casca ochii de jos si-mi spune:

„Pentru donatori, numai pana la 15.00”

(Mi-a crescut tensiunea brusc, jur.)

„La dracu’, da’ ce e 15, cifra fatidica? Adica pentru toooaaata lumea e pana la 7, numai pentru donatori e pana la 3?”

„Da.”

„Si cum mama dracu’ sa ajunga donatoru’ la ghiseu’ vostru pana la 15, daca donatoru’ mai si munceste pana la 16?”

„Da’ ati avut zi libera in ziua in care ati donat! Trebuia sa va luati atunci”

(deja simteam cum patrund prin gemuletu’ ala blestemat si comunist cu totul si cum scrijelesc chestii cu unghiile pe jugulara roacherului)

„Ba’ nu am avut zi libera pentru ca unii donatori au, asa, un contract special care nu le permite sa aiba zile libere pentru ca vrei tu”

(Agresat de vorbele mele „dure”, roacherul soft isi bulbuca din nou ochii la mine, de data asta  a „las-ma-n pace”)

„Asta e programu’, domnisoara, nu e vina mea, nu e treaba mea etc etc bla bla ”

L-as invita sa fie bugetar la mine la rectorat, nu la RATT, cu contract de conventie civila, fara zi libera cand doneaza (daca doneaza) si s-o aiba directoare pe prof dr ing Sefa.

Se intelege ca mi-am luat abonament la pret intreg pana la urma, pentru ca in fundatura asta de oras, planeta inceteaza sa se mai invarta dupa ora 15 pentru donatorii de sange.

Lasă un răspuns

