Eu cand vreau sa fluier, fluier

Noi, nemtii, aveam un premiu in plus pe raft, ne incomoda cand stergeam praful si nu stiam ce sa mai facem cu el. Si cum nu aveam cui sa-l dam, am gasit filmoidu’ asta. Si cu ce rimeaza „filmoid”*?

Cam asa ar suna, daca as sintetiza. Am citit tot felul de pareri pline de rasini cu parfum de trandafiri de genul „filmul acesta nu este pentru mase, omul de rand s-ar plictisi pentru ca ar crede ca filmul nu e despre nimic, noroc cu criticii de la Berlinale ca i-au recunoscut adevarata valoare”. Evident, cu „tchue” si e din a, ca prompteristele. Si acum, nu ca m-am plictisit, ca dau dovada de o rabdare de invidiat cand vine vorba de vizionat filme in general, insa la final m-am simtit mai pacalita si mai neterminata ca oricand. Tenchiu veri maci.

Paradoxal, subiectul si felul cum e el gandit fac filmul foarte watchable. Se acumuleaza atata tensiune pana spre final, incat nu te poti dezlipi de scaun. Pacat ca nu se descurca la fel de bine si la capitolul descarcare a tensiunii.  Mi-a placut, in schimb, George Pistireanu. Si aerul foarte realist. Incep sa fiu un fan din ce in ce mai infocat al folosirii non-actorilor tocmai din cauza alergiei la actorasii de ocazie, care sunt invatati (sau o fi nativ?) sa vorbeasca cu totii in frane cand trebuie sa fie dramatici si plini de emotie.

Una peste alta, nu am rezonat cu ceea ce era mai important din toata pelicula asta. Pentru cei cu nasul la etaj, da, sunt o amatoare average, cazuta prada industriei haliudiene de film, care nu intelege cum sta treaba cu capodoperele si maestrii.

* Hemoroid

Lasă un răspuns

