Great Expectations

Intrucat Bibilica sufla din ce in ce mai greu pentru ca nu mai poate tine inchise portile impinse de fanii dezlantuiti, am lasat restul treburilor si am trecut la butoane. Suflul Bibilicii e mult mai important, va dati seama.

Din seria din ce in ce mai lunga de filme bune de vazut la birou, am bifat si Marile Sperante. N-am prea multe de spus. Alfonso Cuaron ia romanul lui Dickens si-l pune intr-o lumina contemporana noua, ajutat de Ethan Hawke si Gwyneth Paltrow. O poveste suava si inocenta la cap si la coada dar consistenta e cam searbada. Personajele sunt lipsite de pana si cea mai mica profunzime psihologica. S-ar fi putut face multe cu ele, drama romantica avea potential dar Cuaron a ales (voit sau nu) sa mearga pe o poveste de dragoste tip fast-food, superficiala, care ne trimite numai cu gandul la ceea ce ar fi putut sa fie. Un film care ne face sa ne gandim, cum ar zice semidoctu’ de cinemarx, ca altfel eram in inactivitate cerebrala.

Personajul lui Gwyneth Paltrow, o rafinata nehotarata, chipurile invatata sa se joace cu mintile barbatilor precum si inaintasa ei a fost batjocorita de iubitul ei, imi da senzatia ca trebuie sa tot faca ceva si pana la coada nu o face. Are un parcurs atat de sters, incat asteptarile mele sunt seduse la inceput apoi spre sfarsit sunt abandonate rusinos. Nu trebuie sa ne facem totusi probleme, happy-end-ul fericit nu ne dezamageste nici de data asta.

Sfarsesc prin a anunta ca astazi am donat sange, ceea ce va doresc si voua, ca de fiecare data. Din pacate, asistenta aia draguta si grijulie  la care am tot nimerit o sa plece sa lucreze in Germania si ma tem ca data viitoare o sa nimeresc la muratura cealalta. Si parca ai vrea, totusi, sa vezi o fata prietenoasa daca tot stai cu picioarele-n sus si acu-n vena. In sfarsitttt, vedem…

Lasă un răspuns

