Ce-mi place

Avand in vedere ca in ultima vreme un job a intrat cu bocancii in viata mea, nu prea am mai avut timp sa vad filme, cu atat mai putin sa scriu doua vorbe. Poate, eventual, sa scriu zilnic despre plasamente si mobilitati outgoing, Erasmus 2009-2010 si rahaturi administrative, dar nu cred ca intereseaza pe cineva chestiile astea. Cu ocazia asta, am realizat ce simt secretarele de pe la facultati si de ce ne dadeau afara fara mila (Duamna Monica, tot Dacie aveti?). In plus, am descoperit ca urasc studentii, desi pana acum doi ani siiiiigur ma ura si pe mine cineva 🙂 . Detalii despre asta alta data, astazi sunt tematica. Macar astazi, ca-i in weekend.


La Leggenda del Pianista sull’Oceano

Tornatore a visat, s-a trezit si s-a hotarat: pun visul intr-un scenariu, iau actori si fac din nou ce stiu eu cel mai bine. Hell yeah! Dupa parerea mea, scena nocturna cu pianul ar trebui sa stea alaturi de celebra secventa cu globul pamantesc din Dictatorul.

Fa Yeung Nin Wa

Am mai vorbit despre el. Kar Wai Wong a avut o sclipire de geniu pe care s-a hotarat sa o transpuna pe pelicula. Bine a facut. Slow motion, muzica (o, da!!!), o minune de actrita in niste minuni de rochii.

Pacientul Englez

Aici sunt multe de spus 🙂  , nu-mi ajunge blogul. Da, e filmul meu de suflet, buck off! Anthony Minghella+Ralph Fiennes=Love.

Padurea Spanzuratilor

Intr-un top 3 personal, Padurea Spanzuratilor e deja batut in cuie.

Malena

Despre asta n-am mai scris, sa-mi fie asa si pe dincolo. Dar a scris Junkie si inca bine. Tornatore style.

Belle de Jour

Si despre asta am scris. Bunuel trebuie sa fi fost vreun pui de geniu, asta-i clar. Nu dezvolt, filmul asta se simte, nu se comenteaza.

La Vie en Rose

Am ramas extrem de impresionata in urma vizionarii. Povestea e cutremuratoare iar interpretarea lui Marion Cotillard m-a marcat profund. Fara sa caricaturizeze in locul redarii artistice de calitate , Cotillard e pur si simplu… Edith Piaf.

Nuovo Cinema Paradiso

Asta-i de suflet. Din nou.

Dictatorul

Oricat de rafinat as incerca sa vorbesc despre Dictatorul, simt ca nu o fac la justa valoare si ca mi-ar iesi numai niste clisee. Nici note nu-i pot da pentru ar fi o conventie nesemnificativa fata de importanta reala pe care o are in cinematografie pelicula si Chaplin in general. E uimitor, totusi, ce sursa de inspiratie fantastica a reprezentat si probabil o sa reprezinte in continuare pentru atatea alte filme, chiar desene animate.

The Man from Earth

Desi e saracut ca regie, interpretare si restul detaliilor gen coloana sonora, scenariul este excelent. Un suspans tinut numai din dialog cum rar am vazut, tensiune gradat crescanda, finalul exploziv. As fi umblat pe la niste chestii care mi s-au parut putin fortate dar, lasand la o parte amanuntul asta, filmul m-a tinut lipita de scaun.

Lola Rennt

Nu am inteles niciodata de ce cauta lumea morala filmului astuia. Si neaparat sa fie aceeasi, ceea ce e complet gresit. Da, ma, va puteti alege ce final vreti, asta si e ideea!

Lasă un răspuns

