Consumul excesiv de perfectiune dauneaza sanatatii dumneavoastra mintale (ca a bibilicai s-a dus de mult!!!)

Ma bantuie in viata reala o buna prietena, Bibilica cea cu nume de inaripata (parca-s Maria Dinulescu – Parco Regionale della Maremma din Italia – nici nu ne-am dat seama). Mai nou, ma bantuie si prin online, tulburand atmosfera linistitoare si calmul bloguletului meu cu trafic ca de ulita de tara, cu niste posturi… zau, nu stiu, asa cevaaa (e din a si „ce” din „tchue”™, ca jurnalistele de la Realitatea). Asadar, scurtat din vorbe, guest post, din nou.

PS: Nu-mi asum raspunderea.

PS: E clar ca vrea sa stirbeasca din avantul pe care si-l lua Mushu (Maresalul style – pentru cunoscatori 🙂 )

Ante Scriptum: Si cum fanii (numerosii fani, uhuuu, rup usile blogului cautand posturile noi ale bibilicai dar sunt dezamagiti!!!) o cer, trebuie sa revin cu inca un post non-sens si complet paralel cu subectu’ denumit generic film.

Dar ca sa fie cumva tangential, articolul de azi este un rant adresat tampitilor care nu reusesc sa “computeze” (englezoromanism, furculition, ne-am murdarit la gura de atata engleza recte “compute”) faptul ca filmele sunt fictiune si ca fictiunea NU este egala cu realitatea si ca scenaristii ar fi de multe ori responsabili pentru sinucideri in masa la nivel mondial daca ar dezbate subiecte din viata reala si le-ar oferi deznodaminte din viata reala, motiv pentru care sunt un fel de scriitori moderni de basme.

Orice fiinta normala, trecuta de varsta adolescentei poate discerne intre subiectul unui basm si incompatibilitatea acestuia cu viata reala. Exclusiv adresat femeilor care sunt in cautarea unui barbat frumos, destept, politicos, tandru, supus, cu bani si indragostit peste poate de ele : NU exista Fat Frumos!!! Daca nu ma credeti faceti o lista cu ce va reprezinta, concluzia nu e tocmai Ileana Cosanzeana la indigo now, is it?

De la basme la comedii romantice difuzate cu o frecventa ce ma arunca in pragul diabetului de la atatea zaharisme este doar un pas, poate nici ala. Aceste filme, la originea lor presupun ca au fost create cu intentia de a distra omu, darrr, si aici apare marea greseala care transforma o situatie relativ ok “hai sa amuzam omu’” intr-una dezastruoasa intrucat femeile au sarit peste partea cu “pur fictiune” la “vaii, asta vreau sa fie viata mea: saraca lipita, intalnesc miliardar generos, sensibil, amabil, se indragosteste de mine si traim o viata perfecta unde nu exista certuri, nu exista deznodaminte nefavorabile si unde dragostea invinge” (in toata povestea asta nu prea are loc digestia, deci fiintele care nu reusesc sa faca diferenta dintre fictiune si realitate vor o relatie in care perechea nu are digestie, nu are respiratie grea dimineata, nu mananca decat trufe si arata perpetuu perfect). Cuvantul perfect ma obsedeaza azi.

Si pe sistemu “viata  roz si roz este lumea toata” fiinte pe care le cunosc si carora nu le banuiam niciodata un IQ mai scazut decat numarul de la pantofi (desi ulterior concluziile mi-au dat o palma peste ceafa “Boy, were you wrong!”) m-au facut sa vad ca de multe ori filmele astea difuzate cu o frecventa din ce in ce mai mare nu numai ca prind la public, dar spala si anume creierul publicului! Motivul difuzarii obsesive este mutilateral dezvoltat si acopera mai mult aspecte (o sa continui prin a “adresa un aspect” doamne! Daca va vine sa credeti chiar mi-a indicat cineva ca asa se zice corect si, da, se uita la filme de genul asta hahahaha) Deci motivele sunt dupa ordinea de pe tricou: sunt mai ieftine, se pot difuza de o mie de ori ca oricum deznodamantul este previzibil dinainte sa fie turnat filmul, femei suferind de PMS vor fi mereu, dezastre ambulante in materie de relatii care cauta orice alta explicatie decat “poate a fost vina mea” cand au fost parasite de asemenea si in plus uneori chiar si oamenii normali au nevoie sa rada.

Boon, am “adresat aspectul” difuzare excesiva. Aici intervine problema, filmele astea spala creierul! Si tind sa cred ca folosesc detergent ce indeparteaza si depunerile de piatra pentru ca ramane saracu neuron bine lustruit, singur si de neconsolat motiv pentru care se sinucide! Si apar fiintele de care ma lovesc, culmea, tocmai eu, care dorm cu cartea “Pesimism, cinism si duritate ” la capatai! Si desigur cineva din public (Stai jos, nesimtitule, nota 3!) neintimidat de afirmatia mea si imi va spune “dar ce ai cu saracele fiinte? Lasa omu’ sa viseze, sa spere, sa prospere!” si aceluiasi om din public i-as ura un fericit “Ura si la gara ca si tu crezi ca tu si perechea sunteti ca in filme, va veti iubi perfect!” Am cu fiintele astea pentru ca pe langa faptul ca imi consuma aerul, ma fac sa imi pierd timpul, ma mai si enerveaza la culme!

Nu mai pot cu perfectiunea. Cupluri care se cearta 20 de ore din 24 dar care apoi cica se impaca pentru a fi si mai indragostiti (si eu as simti al dracului de multa dragoste uitandu-ma la cel de langa mine cu dorinta avida de a-i crapa teasta!), fiinte care abia se descurca la partea cu supravietuitul se reproduc, dar “veata este perfecta” conform retetei impuse de filmele de gen: ce conteaza ca va certati, va impachetati si despachetati lucrurile mai des decat stewardezele de pe linii aeriene transatlantice, aruncati cu obiecte ascutite in directia “persoanei iubie” (din dragoste, evident), totul se va rezolva! Va veti iubi perfect pana la adanci batraneti (desigur, fara digestie, crampe abdominale, balute in coltu gurii dimineata sau par valvoi) si nu va veti mai certa niciodata, odata ajuns la dezonodamant. Pacat ca pierdeti din vedere, voi participantii/participantele la perfectiune ca deznodamantul NU vine decat la final de linie… si poate intarzia ceva decenii!

Pe acelasi principiu vorbim si de reproducere… este cel mai minunat lucru din lume, este atat de perfect si atat de minunat, cel mai perfect din lume! Don’t get me wrong, nu am nimic impotriva copiilor, sunt chiar simpatici, vreau si eu unu’ in dotarea personala, ani si ani mai tarziu, dar de aici la a ma cuprinde un sentiment profund de beatitudine cand ma gandesc la sarcina, nastere, alaptat, potty training… e ceva drum de parcurs si ar fi ceva paine de mancat (sunt la cura deci NU). Sa analizam situatia punctual

“A ramane insarcinata este ceva minunat” – nu neg asta, e ceva minune la mijloc, poate sa fie chiar ceva cu scantei, depinde de cat de deprins esti cu (s)exercitiile

“A fi parinte merita orice sacrificiu si nimic nu e prea greu!” – sa incepem analiza de caz!!! ORICE sacrificiu nu stiu, merita oaresice compromisuri, evident ca renunti la ceva pt ceva mult mai frumos, dar ORICE sacrificiu imi suna a “Eu te-am facut, eu te omor” sau “Tu stii cate am facut eu pentru tine, nesimtitule care esti! Am renuntat la mine pentru tine” “Dar cine te-a pus??” la prima, a 5a, a miliarda criza existentiala si miliarde de reprosuri similare tot restul vietii copchilului. NIMIC NU E PREA GREU, hmmm, ati incercat vreodata sa stati treji 2 zile la rand? Da, stiu, o betie crunta partyyy, dar adaugati pe fundal un copil zbierand, dureri in toate oasele de la avioane ca sa taca odata din gura, o stare generala de disperare… si eu as zice la fel…nuooo deloc greu.

“Totul e minunat cand esti insarcinata” – hmm cand ma gandesc la 20 kg in plus, glezne cat capul, arsuri, dureri de spate, schimbari de dispozitie la minut si o stare generala de “sunt cat o vacaaaa” imi vine in minte… orice numai minunat NU!

“Am un sot perfect, o casnicie perfecta, o viata perfecta si acum si o sarcina, deci TOTUL este perfect” – aici nu stiu de unde sa incep, de unde sa iau afirmatia…. tot ce pot sa zic si totodata sa concluzionez acest post dezlanat este “Propun sa punem avertizare inaintea difuzarii comediilor romantice ” – Atentie, este fictiune, consumul excesiv de perfectiune dauneaza sanatatii dumneavoastra mintale, ca a bibilicai s-a dus de mult!

Un gând despre „Consumul excesiv de perfectiune dauneaza sanatatii dumneavoastra mintale (ca a bibilicai s-a dus de mult!!!)

  1. poti rezuma spunand ca perfectiunea este plictisitoare 🙂

Lasă un răspuns

