Sumi Jo in triluri

Aceeasi prietena (Bibilica) imi zicea intr-o vreme: „pastreaza-ti nisa pe blog”. Nu vreau, fas, marele blog 🙂 . Imi imaginez ca orice are legatura cu filmele, asa ca brusc am dezlegare. Oricum, opera si filmul au, daca nu mai multe, macar un punct comun. Desi am intalnit parerea (nu chiar gresita, dar enervanta in mod sigur) ca belcantoul este un fel de flasnetarie a muzicii clasice (in special compozitorii italieni), imi place sa cred ca nu e chiar asa ascultand-o pe tanti asta. Sunt fan adevarat al putinor lucruri, dar peste Sumi Jo nu am putut trece, asa ca am inclus-o printre admiratii. Are o voce perfecta, aproape toate interpretarile ei imi plac (cu foarte mici exceptii, in care prefer alte soprane), are abilitati deosebite, arata a femeie, nu a dulap, pot sa zic ca e chiar frumoasa si face coloratura ca nimeni alta. Pe langa toate astea (si nu-s putine deloc), e foarte modesta si lipsita de rasinile celebritatii. Ca a luat la rand marile sali de opera din lume, e redundant sa mai mentionez. A, si un premiu Puccini. Am descoperit-o intamplator anul trecut, cautand pe youtube flasnetarii si coloraturi.  Si cum internetul e plin de filmulete cu ea, o sa repet isprava de a pune cate unul pe blog ori de cate ori am chef. Astazi, Les Oiseaux dans la Charmille.

Un gând despre „Sumi Jo in triluri

  1. bibilica spune:

    daca nu as fi eu nu ai face nimic!!

Lasă un răspuns

