Preludiu la Sherlock Holmes, „Camionágii” si Memoriile Unei Gheise

Am rezervat pentru seara asta bilete la Sherlock Holmes. Stiu, e putin aiurea sa mergi la film luni, dar pana la urma asa am gasit locuri decente si disponibile, nu jos pe primul rand unde practic simti ca te contopesti cu ecranul. In plus, ce-i mai frumos decat un weekend prelungit? Initial am vrut sa vad Avatar dar, in ignoranta mea, am aflat abia acum ca in Timisoara nu exista sala Imax, asa ca am lasat-o pe cand ajung in Bucuresti, si nici macar atunci nu e sigur, tinand cont de povestile horror pe care le-am auzit despre calitatea serviciilor Imax din Romania. Deci Sherlock Holmes astazi, la ora 20.00.

In alta ordine de idei, am vazut tot soiul de filme in perioada asta, proaste, evident. Apogeul l-am atins in noaptea de revelion, cand mi-a fost dat sa vad prostia deceniului trecut, Camionagiii Spatiului. Nu numai ca e culmea si toate formele de relief ale prostiei in materie de filme, dar si titlul l-am vazut scris gresit pe nepermis de multe site-uri, inclusiv pe cel al televiziunii nationale, care a si difuzat, de altfel, pelicula, multumim lui Dumnezeu (not), in noaptea de revelion. Cunoscut si sub numele de Camionágii Spatiului, ca si cum accentul ar pica pe a, nu pe antepenultimul i, acest film e tatuca zmeuricilor. Cel mai mult mi-a placut cum erau ei cu niste pantofi cu magneti in picioare, dar altfel in imponderabilitate, in schimb carnatii stateau in cuptorul cu microunde foarte cuminti la locul lor, culcati pe farfurie. Noi sa fim sanatosi 🙂

Am mai vizionat si alte minunatii dar nu la nivelul acestei enormitati cinematografice, prin urmare nici nu le-am retinut numele. In schimb sambata seara a fost pe Antena Memoriile Unei Gheise. Si pentru ca oricum nu l-am mai vazut de vreun an, m-am hotarat sa-l vizionez iar, pentru a nspea oara. Trebuie sa marturisesc ca-mi place mult, desi ii vad si ii recunosc americanismele de care nu s-a dezbarat. Cu toate astea, reuseste sa fie atat de delicat in relatare, in constructia personajelor si in decoruri, incat am reusit sa inchid ochii in fata pacatelor. Filmul e facut sa placa intregii planete, tipic filmelor americane. De la machiajul occidental pana la eterna si, la dracu’, universala limba engleza cu accent, chiar si punctul (i-as zice punctuletul) culminant in care se reunesc gheisele intru convingerea investitorilor americani, aproape totul miroase a, stiti voi, Hollywood. Si totusi… Dracu’ nu-i chiar asa de negru. Surprinde diferenta uriasa dintre cultura japoneza si cea americana. Americanii cu badarania lor, pragmatismul lor mitocanesc, necunoscatori, ignoranti, stricatori de obiceiuri, aducatori de globalizare dar folositori cand vine vorba de bani.

Am citit si cartea, la fel de delicata si foarte descriptiva. Nu e vreo capodopera dar dintre cartile de gen care ajung pe val o perioada, asta le-a dat clasa tuturor coeliilor si denbraunilor. Recunosc ca prefer finalul filmului, desi cartea ofera mult mai multe detalii.

Actritele (cocteil de tari asiatice) m-au impresionat placut. Ziyi Zhang cea mestesugit manuitoare de arte martiale si arme se transforma in delicata Sayuri, in timp ce Li Gong isi aduna toata rautatea si o pune in rolul lui Hatsumomo. Nu au lipsit florile de cires, kimonourile din matase si gradinile japoneze. Si o poveste de dragoste si de izbanda asupra suferintei.

Un gând despre „Preludiu la Sherlock Holmes, „Camionágii” si Memoriile Unei Gheise

  1. […] intrece in prostie cu o alta catastrofa, catastrofa anului 2009 despre care am mai vorbit, Camionagiii Spatiului. Un “i” e optional, depinde ce site prezinta […]

Lasă un răspuns

